တစ္ေယာက္စကား တစ္ေယာက္နားမွာ

ပဲခူးကလပ္နားက စာၾကည္႕တိုက္မွာ စာသြားဖတ္ေနစဥ္က သူတို႕လုပ္ေပးတဲ႕ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခု ကို တက္ေရာက္ဖူးပါတယ္။ Debate Contest ေလးတစ္ခုပါပဲ။ ေခါင္းစဥ္ေတာင္ မမွတ္မိေတာ႕ပါဘူး။ မွတ္မိတာကေတာ႕ အဲဒီမွာအဂၤလိပ္စာသင္တန္းတက္ေနတဲ႕ လူငယ္ေတြ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို 'Affirmative' နဲ႕ 'Negative' ႏွစ္ဖြဲ႕ခြဲၿပီး အၿပိဳင္အဆိုင္ စကားႏိုင္လုၾကတာကိုပါပဲ။

စကားႏိုင္္လုတာဟာ သူတို႕ဆီမွာ အသစ္အဆန္းတစ္ခုမဟုတ္ေတာ႕ပါဘူး။ မူလတန္းအဆင္႕မွသည္ သမၼတေရြးေကာက္ပြဲအထိ Debateၿပိဳင္ပြဲေတြကို အလီလီလုပ္ေလ႕ရွိပါတယ္။ စကားႏိုင္လုတာကို သူတို႕က Social Skill တစ္ခု Human Resourceတစ္ခုအေနနဲ႕ သတ္သတ္မွတ္မွတ္သေဘာထားၿပီး ေၿမေထာင္ေၿမွာက္ ေမြးယူေလ႕ရွိပါတယ္။ ၿဗိတိသွ်ကြ်န္းစုက ေက်ာင္းအဆင္႕မွာလုပ္တဲ႕ ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုရဲ႕ အဆင္႕ေတြကို နမူနာေလးေပးခ်င္ပါတယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ႕ေခါင္းစဥ္နဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ေထာက္ခံနဲ႕ ၿငင္းပယ္တဲ႕ အုပ္စုဆိုၿပီး ႏွစ္ဖြဲ႕ခြဲလိုက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ႕ တစ္ဖြဲ႕ကိုတစ္ေယာက္ တစ္ၾကိမ္စီႏွစ္ေခါက္ ( ေထာက္ခံ-ပယ္ခ်-ေထာက္ခံ-ပယ္ခ်) ၇မိနစ္စီ ေၿပာရပါမယ္။ တစ္ၾကိမ္ၿပီးတိုင္းမွာ ၿပိဳင္ဖက္အဖြဲ႕က ေမးသမွ် ေထာက္ၿပသမွ်ကို ၆မိနစ္တိတိ ၿပန္လည္ေၿဖရွင္းရပါတယ္။ ဒီလိုအခ်င္းခ်င္းေဝဖန္ေထာက္ၿပ ၿငင္းဆိုလို႕ၿပီးရင္ေတာ႕ ပရိသတ္ကေမးလာတဲ႕ေမးခြန္းေတြကို သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕အလိုက္ တံု႕ၿပန္ေၿဖဆိုရပါမယ္။ အားလံုးၿပီးဆံုးမွ တစ္ဖြဲ႕စီက တစ္ေယာက္စီက သူတုိ႕ကုိယ္စားၿပဳထားတဲ႕ဝင္ရိုးကို summarize လုပ္ၿပီး ၄မိနစ္ၾကာ နိဂံုးခ်ဳပ္ေပးရမွာပါ။

တကၠသိုလ္ဆင္႕ဆုိရင္လည္း World Universities Peace Invitational Debate (WUPID)ကို ၂၀၀၇ကစၿပီး ႏွစ္စဥ္က်င္းပေနခဲ႕တာ အခုဆိုရင္ ၃ၾကိမ္ရွိခဲ႕ပါၿပီ။ ေနာက္ဆံုးလုပ္သြားတာကေတာ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕အေရွ႕ေတာင္အာရွက မေလးရွားႏိုင္ငံ တကၠသိုလ္တစ္ခုမွာပါ။ နာမည္ၾကီးအေမရိကန္သမၼတေရြးေကာက္ပြဲစကားႏိုင္လုမွုေတြကိုေတာ႕ ၁၉၇၀ကစတင္ထည္႕သြင္းက်င္းပခဲ႕ၾကပါတယ္။ ေရြးေကာက္ခံမယ္႕သမၼတႏွစ္ဦးရဲ႕ အနာဂတ္လုပ္ငန္းစဥ္ေတြအေပၚ အခ်င္းခ်င္းအၿမင္စကားေတြ၊ ေထာက္ၿပခ်က္ေတြသာမက တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕စကားေၿပာစြမ္းရည္ကိုပါ ၿပည္သူေတြကအကဲၿဖတ္ႏိုင္တဲ႕အတြက္ အလြန္ေကာင္းမြန္ၿပီး လူၾကီးလူေကာင္းဆန္တဲ႕ယွဥ္ၿပိဳင္မွုေတြပါပဲ။

ဒါေတြေၿပာေနတာ အေၾကာင္းရွိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္႕ဘဝသက္တမ္းမွာ ကေလးေတြကို စာၿပေပးခဲ႕တဲ႕အခ်ိန္တစ္ခုရွိခဲ႕ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဘာသြားေတြ႕ရသလဲဆိုေတာ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ၿမန္မာေက်ာင္းေတြမွာ သင္ရိုးအရေရာ ဓေလ႕ထံုးတမ္းအရပါ ဆရာမွတပည္႕ဆိုတဲ႕ One way စနစ္ၾကီးကလႊမ္းမိုးေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အတန္းေဖာ္ခ်င္း ကိုယ္႕အၿမင္ကို အကိုးအကားအေထာက္အထားနဲ႕ ေၿပာဆိုေဝမွ်ဖို႕အသာထား၊ ဆရာတပည္႕ခ်င္းေတာင္ အမွားအမွန္ကို ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ႕ထုတ္ၿပေဝဖန္ခြင္႕မရွိဘူးလို႕ၿမင္ပါတယ္။ (ငယ္ငယ္က ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဆရာသင္တာမွားေနတယ္လို႕ထေၿပာလို႕ အေသအေဆာ္ခံရဖူးပါေသးတယ္) ကြ်န္ေတာ္တို႕တေတြဟာ ကိုယ္႕အေတြးအေခၚ၊ ကိုယ္႕အယူအဆကို ကိုယ္႕ဖာသာကိုယ္ ၿမိဳသိပ္ေမ႕ပစ္လုိက္ရသာတာမ်ားပါမယ္။ ဒီအေတြးေတြကို အေၿခခံၿပီး ဆက္လက္ေလ႕လာဖို႕၊ ကိုးကားဆင္ၿခင္ဖို႕ဆိုတာ ေဝလာေဝးေပါ႕ခင္ဗ်ာ။

တကယ္ေတာ႕ ေက်ာင္းဆိုတာ လူငယ္ေတြကို နည္းေပါင္းစံုနဲ႕ ဘဝရဲ႕အေရးပါတဲ႕လိုအပ္ခ်က္ေတြကို တိုက္ရိုက္တနည္း၊ သြယ္ဝိုက္တဖံု သင္ၾကားေလ႕က်င္႕ေပးတဲ႕ဌာနၾကီးပါ။ လူငယ္ေတြအတြက္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာေရာ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာမွာပါ ေလ႕က်င္႕စခန္းသြင္းေပးတဲ႕ေနရာလို႕လဲဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုPlaygroundၾကီးတစ္ခုမွာ ဘဝမွာအလြန္အေရးပါလာမယ္႕ Communication Skill တစ္ခုကို ေလ႕လာအသံုးခ်ခြင္႕မရတာဟာ အလြန္နစ္နာပါတယ္။ ေဝးေဝးလံလံသာဓကမၿပလိုပါ။ စာဖတ္သူတို႕ကြ်န္ေတာ္တို႕ တေတြ အခ်င္းခ်င္းစကားေၿပာရတဲ႕အခါ သတိထားၾကည္႕ပါ။ တဖက္သားကိုအားနာလို႕ပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ တဖက္အယူဝါဒလႊမ္းမိုးမွုက အားၾကီးေနရင္ပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ကိုယ္႕ဆႏၵကိုယ္႕အယူအဆကို ေခ်ာင္ထိုးၿပီးထားလိုက္ရတာေတြရွိပါမယ္။ တကယ္လုိ႕ မခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ၿဖစ္လာလို႕ ၿငင္းတဲ႕အဆင္႕ေရာက္လာရင္လည္း နည္းမွန္လမ္းမွန္မဟုတ္ေတာ႕ပဲ ငါသာအမွန္၊ ငါ႕ယူဆခ်က္သာ အေကာင္းဆံုးဆိုၿပီး အတၱမာနကို ေရွ႕တန္းတင္ မ်က္လံုးမိွတ္စာအုပ္ကိုင္ၿပီး ေၿပာခ်င္ရာေၿပာ (ၿပီးေတာ႕လုပ္ခ်င္ရာလုပ္)ကုန္ၾကတာ သဘာဝပဲမဟုတ္ပါလား။ (ဘေလာ႕ဂါမ်ားကို ေစာင္းေၿပာတာမဟုတ္ရပါ။ ဒဲ႕ဆန္သြားလွ်င္ေတာ႕ နာလိုက္ၾကပါ - စကားခ်ပ္)

ၿမွိဳသိပ္မွုဟာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးမွာ အလြန္အႏၱရာယ္ၾကီးပါတယ္။ တဦးနဲ႕တဦး နားမလည္ႏိုင္တာေတြ၊ လူမွုေရးအရအထီးက်န္တာေတြ၊ ထြက္ေပါက္ရွာတာေတြဟာ ၿမွဳိသိပ္မွုေတြမွာ ၿမစ္ဖ်ားခံပါတယ္။ ဒီလုိပဲ လက္လြတ္စပယ္ တံု႕ၿပန္တာ၊ စည္းလြတ္ဝါးလြတ္ၿငင္းခံုတာေတြဟာလည္း မလိုလားအပ္တာပါပဲ။ ခင္မင္သူခ်င္း မ်က္ႏွာခ်င္းမဆုိင္ႏိုင္တာ၊ လူမုန္းမ်ားလာတာ၊ ကိုယ္႕ေၾကာင္႕ ကိုယ္႕ခံယူခ်က္ပါ ေၿမာင္းထဲေရာက္သြားတာေတြ ၿဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒီလိုအၿဖစ္မ်ိဳးေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ဖို႕၊ လိုအပ္သလို ပတ္ဝန္းက်င္ကို တံု႕ၿပန္ႏိုင္ဖို႕ဆိုတာ အေၿပာအဆိုတက္ဖို႕ (ေကာင္းစရာမလို) လိုလာပါၿပီ။

လူမွုဆက္ဆံေရးမွာ စကားလံုးေတြဟာ အလြန္အေရးပါပါတယ္။ လက္ေခ်ာင္းေတြအရွည္အတိုမတူသလို လူတစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္လည္း ေတြးပံုယူပံု နားလည္ပံု အၾကီးအက်ယ္ကြာတက္ပါတယ္။ တေယာက္နဲ႕တေယာက္ ဆက္ဆံစကားေၿပာတဲ႕အခါ ဒီအခ်က္ကို ေမ႕ထားလို႕မရပါ။ ဒီလိုကြာဟမွုကို ဥာဏ္ပညာနဲ႕ထိန္းေက်ာင္းညိွမယူပဲ ေခ်ာေမြ႕တဲ႕ဆက္ဆံမွုဆိုတာၿဖစ္လာဖို႕ ခဲယဥ္းပါလိမ္႕မယ္။ ညွိယူတဲ႕အခါမွာလည္း လြယ္လြယ္ကူကူလည္ပင္းဖတ္ ဆြဲေခၚသြားလို႕ရတာရွိႏိုင္သလို မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ၿပီး အေခ်အတင္ ေၿပာဆိုရတာမ်ိဳးလည္းရွိတက္ပါတယ္။ ၿငင္းခံုရတာ စကားႏိုင္လုရတာဟာ ဝါဒအယူအဆေတြရဲ႕အားနည္းခ်က္ေၾကာင္႕ခ်ည္းမဟုတ္ဘဲ လူေတြရဲ႕လက္ခံႏိုင္စြမ္းေပၚမွာလည္း အမ်ားၾကီးမွီခိုေနပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္၊ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ကိုယ္႕ဖက္ပါလာဖို႕၊ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္႕ဆႏၵကို ထုတ္ေဖာ္မွတ္ေက်ာက္တင္ဖို႕ဆိုရင္ ေၿပာရဲတဲ႕သတိၱတစ္ခုတည္းနဲ႕မၿပီးေတာ႕ပါ။

မ်က္စိဟာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ ၿပဴတင္းဆိုရင္ ပါးစပ္ဟာ တံခါးတစ္ခ်ပ္လို႕ႏွိုင္းႏိုင္ပါလိမ္႕မယ္။ အိမ္တစ္လံုးဟာ ဘယ္ေလာက္အၿပင္ပန္းလွလွ တံခါးဖြင္႕လုိက္လို႕ အတြင္းမွာ ကစဥ္႕ကလ်ားၿဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူမွ ဝင္ၾကည္႕ခ်င္ေတာ႕မွာမဟုတ္ပါ။ ဘယ္ေလာက္စာဖတ္ဖတ္၊ ဘယ္ေလာက္ဗဟုသုတၿပည္႕စံုပါေစ၊ သူ႕ဆီက ထြက္လာမည္႕ Outputမ်ားက ေတာတလံုးေတာင္တလံုး ငါ႕စကားႏြားရမ်ားၿဖစ္ေနလွ်င္ေတာ႕ ပညာရွိဟု ေခၚႏိုင္မယ္မထင္ပါ။ ဘုရားေဟာတရားသုတၱန္မ်ား၊ အဘိဓမၼာမ်ား (တၿခားဘာသာမ်ားရဲ႕ႏွုတ္ကပတ္ေတာ္က်မ္းမ်ား)ကို ေလ႕လာတဲ႕အခါ အလြန္စနစ္က်တဲ႕ အတုယူစဖြယ္စကားလံုးစီၿခယ္မွုေတြကို ေတြ႕ရပါမယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ၿမန္မာစကားမွာဆိုရင္လည္း စကားၾကီး (၁၀)မ်ိဳးဆိုၿပီး စကားပရိယာယ္နည္းေတြကို မွတ္တမ္းၿပဳထားတာ သိၾကမွာပါ။ ဒီလိုမ်ိဳးေၿပာဆိုႏိုင္ဖို႕ဆိုတာလည္း ဗဟုသုတကိုအသာထား အေလ႕အက်င္႕လုိပါတယ္။ တသက္လံုး အေနသူတစ္ေယာက္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ခ်က္ခ်င္းစင္ေပၚတက္ဆိုဖို႕ မၿဖစ္ႏိုင္သလိုပါပဲ။

ကြ်န္ေတာ္ဟာ ၿငင္းခံုၿခင္းကို စိတ္ဝင္စားသူမဟုတ္ပါ။ သို႕ေသာ္ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအၿမင္ထုတ္ေဖာ္မွုကိုေတာ႕ တန္ဖိုးထားပါသည္။ အနာဂတ္ၿမန္မာၿပည္ကို ဦးေဆာင္မည္႕ မ်ိဳးဆက္မ်ားအေနၿဖင္႕လည္း ကိုယ္႕အေတြးအေခၚ၊ ကိုယ္႕ခံစားခ်က္ကို ရဲရင္႕စြာ၊ ခိုင္မာစြာ ခ်ၿပေဆြးေႏြးႏိုင္စြမ္း ရွိေစလိုပါသည္။ တေန႕ေန႕တခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ေတာ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ဆီက ေက်ာင္းေတြမွာ Debate ၿပိဳင္ပြဲကေလးေတြ အၿပိဳင္အဆိုင္ေပၚလာၿပီး ကေလးေတြ မ်က္လံုးအေရာင္တလက္လက္ႏွင္႕ ကိုယ္႕ခံစားမွုအႏုမာနကို ရဲရဲတင္းေၿပာေနၾကမွာကို ၿမင္ခ်င္စမ္းလွပါေသးသည္ခင္ဗ်ာ...။



ဖိုးသၾကၤန္

(Spelling ကေတာ႕ မွားတုန္းပဲဗ်ာ။ သည္းခံတာ ဖတ္ေပေရာ႕။ ခုေတာင္ သက္ပံုလား သတ္ပံုလား ထၾကည္႕ရမွာပ်င္းလို႕ ဘိလပ္လိုပဲ ေရးလိုက္ရတာ)
:(

9 comments:

ခေရာင္း said...

ကိုႀကီးေရ အရမ္းေကာင္းတဲ့ ေထာက္ျပေဝဖန္မႈေလးေနာ္။ တန္ဖိုးရွိပါတယ္။ တန္ဖိုးဆိုတာ ရင္ထဲက သက္မွတ္ခ်က္ေလးတစ္ခုကိုေျပာတာပါ။ ကြ်န္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ ရွိတဲ့ သက္မွတ္ခ်က္ေလးနဲ႔ပဲ ႏႈိင္းယွဥ္ တန္ဖိုးထားလိုက္ပါတယ္။ ျငင္းခံုေဝဖန္မႈကို မျမတ္ႏိုးေပမယ့္ လူသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လိုအပ္တယ္လို႔ လက္ခံေပးပါတယ္။ ပြင့္လင္းမႈနဲ႔ ေရရွည္ခင္မင္မႈက တုိက္ရိုက္အခ်ိဳးက်ေနတတ္တာ သဘာဝပါ။ တခါတစ္ရံမွာ သိမ္းထုပ္ၿမိဳသိပ္မထားသင့္တာေတြကို မဖြင့္ဟမိၾကလို႔ တန္ဖိုးရွိတဲ့ မိတ္ေဆြေတြ အနားက ထြက္ေျပးသြားၾကတတ္တယ္။ မိတ္ေဆြေတြျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီးမွ စိတ္ဝမ္းကြဲျခင္းဆိုတာ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ မိတ္ေဆြေကာင္းတိုင္း အစဥ္ထာဝရ ခ်စ္ခင္ေနေစခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ။

ေရတမာ said...

ေလးေလးစားစားနဲ႔ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာခ်င္ပါတယ္။ သင္ခန္းစာလည္းရသလုိ ကိုယ္႕ခံစားခ်က္ကို ရဲရင္႕စြာ၊ ခိုင္မာစြာ ခ်ၿပေဆြးေႏြးႏိုင္စြမ္း ရွိေအာင္ စာလည္းမ်ားမ်ားဖတ္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားပါ့ဦးမယ္။

မိုးခါး said...

သတ္ပံုပါ ရွင္ :D

တခါတေလ ပြင့္လင္းလို႕ရတဲ့သူကို ပြင့္လင္းတယ္
မေျပာရင္ပိုေကာင္းတယ္လို႕ မွတ္လိုက္ရင္ေတာ့ မေျပာေတာ့ဘူး
မပတ္သက္တာေကာင္းမယ္ထင္လုိက္ရင္လည္း မပတ္သက္ေတာ့ဘူး
ရင္းႏွီးသူေတြနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ေတာ့ ျမိဳေတာ့ မထားေတာ့ဘူး
မေျပာရမခ်င္း မေနတတ္လို႕

ေမဇင္ said...

လက္ေခ်ာင္းေတာင္ အတုိအရွည္ မညီဘူး ဆုိမွ ... လူေတြရဲ႕ ခံယူခ်က္ကလဲ ဘယ္တူညီ ႏိုင္ပါ့မလဲ ...။ တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ့္ စိတ္နဲ႕ ကိုယ္ေတာင္ ျပန္ရန္ျဖစ္ေနတတ္တဲ့ အမ်ိဳးေလ။ အက်ိဳး အေၾကာင္းကုိ ေသခ်ာ ေထာက္ျပေ၀ဖန္ တာနဲ႕ ပုတ္ခ် အျပစ္တင္တဲ့ ေလသံ ကေတာ့ မတူညီနိုင္ဘူး...။ ဆုိပါစုိ႕ ... ဆရာသင္တာ မွားေနတယ္ဆုိတာထက္...ဆရာ ... ဒါ က ဒီလုိေလး မဟုတ္ဘူးလားဆုိျပီး...ေျပာလုိက္ရင္ ပိုမေကာင္းဘူးလား။ သေဘာေျပာတာပါ....။ ၀င္ျပီး ေဆြးေႏြး ရေလာက္ေအာင္ေတာ့ စကား မၾကြယ္ေသးလုိ႕ း))

မေရာင္ said...

ေမာင္ေလးရဲ႕ ပိုစ့္ထဲမွာကိုက မတူညီတာေတြ ပါတယ္ေလ။
လက္ေခ်ာင္းေတြအရွည္အတိုမတူသလို လူတစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္လည္း ေတြးပံုယူပံု နားလည္ပံု အၾကီးအက်ယ္ကြာတက္ပါတယ္။

ေမာင္ေလးေရးတဲ့ စာကို ျပန္ေကာက္တာပါ။ ဒီေတာ့ မတူညီတဲ့ အေတြးရွိေနရင္ မေ၀ဖန္တာ အေကာင္းဆံုးေပ့ါ။ ျငင္းခံု ေ၀ဖန္တာကို စိတ္မ၀င္စားရင္ အစထဲက ဒီစာေလးကို မေရးတာ အေကာင္းဆံုးေပ့ါ။ ပြင့္လင္းတာ ေကာင္းေပမယ့္ ကိုယ့္ေၾကာင့္ တစံုတခု နစ္နာတာမ်ိဳး ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ၿမိဳသိပ္ထားတာ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ဒါဟာ ေမတၱာထားလိုက္တာပဲ။

အၾကံေပးတာပါ။

ခင္မင္လွ်က္
မေရာင္

ဖိုးသၾကၤန္ said...

အင္း
ေရးတာ တျခား
မန္႕ၾကတာ တျခား

ေလာေလာျပီးသာ ကလိုက္ခ်င္ေတာ႕တာပါပဲ ေလာကၾကီးရယ္

Anonymous said...

မခါးရေအာင္ ေမာင္တုိ႕ဆိုေလ ပ်ားသကာသို႕ ခ်ိဳလွေစတဲ့

ေအာင္ျမင္ေစတဲ့ မွန္ကန္တဲ့ ဆက္သြယ္ေရးစနစ္ဆိုတာ ႏွစ္ဖက္ရွိပါတယ္။ အသြားရွိရင္ အျပန္ရွိရပါမယ္။ ၾကားနာသူတေယာက္ဆုိရင္ ၾကားနာမွုေတြၾကားကေန ကိုယ့္အတြက္ ယူသင့္ယူထုိက္တာေတြ ယူရပါမယ္။ တခ်ိန္က်ရင္ ဆုိေရးရွိက ဆိုအပ္စြာ၏ ဆိုသည္ႏွင့္အညီ ခ်က္က် လက္က် ေျပာတတ္ဆုိတတ္ရပါမယ္။

ျငင္းခံုျခင္းဆုိတာ brain storming လုပ္တာလို႕ ယူလို႕ရပါတယ္။ သို႕ေသာ္ျငင္းခံုမွုမ်ားအားလံုးမွာ တူညီေသာဦးတည္ခ်က္ရွိျပီး လူမွုေရး တိုက္ခုိက္မွုမ်ား မပါရွိရပါဘူး။

မ်ားေသာအားျဖင့္ ျငင္းခံုျခင္းကို စတင္တဲ့သူက ပါးနပ္လိမၼာရသလို ခိုင္မာတဲ့အခ်က္နဲ႕စတင္ရပါတယ္။ ကိုယ့္တာကို လံုေအာင္ထိန္းျပီး မိမိ တင္သြင္းတဲ့အဆိုကို တဖက္လူက လွိုက္လွိုက္လွဲလွဲ လက္ခံသည္အထိ ျငင္းဆုိသင့္တယ္။

အခံအအုပ္ ညီညာတဲ့ debate ပြဲေတြဆိုရင္ တကယ့္ကို နားေထာင္သူ ပရိတ္သတ္အတြက္ ပညာရေစပါတယ္။

ကိုဖုိးသၾကၤန္ေရးသလို စာသင္ခန္းထဲမွာ ဆရာနဲ႕ ျပန္လွန္ေဆြးေႏြးတဲ့ သင္ၾကားေရးကို တခ်ိန္မွာ ျမင္ရေကာင္းမယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါတယ္


ေမာင္ကိုကို

TnT said...

တစ္ခု သတိခ်ပ္သင့္တာက- ငယ္ရြယ္သူေတြရဲ႕ အေတြ႕အႀကဳံႏုနယ္မႈပါ။ ဒါက ဆရာတပည္႕ ဥပမာအတြက္ပါ။ တူညီတဲ့သူေတြအတြက္ ကိစၥမရွိပါဘူး။ ဆရာနဲ႔ တပည္႕ေတြ မတူကြဲလြဲတာေလးေတြရွိတယ္ ဒါေပမယ့္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဆရာေတြ မွန္တာ မ်ားပါတယ္။ အေတြ႕အႀကဳံ၊ အသိပညာ သာလြန္မႈေၾကာင့္ပါ။ ဆရာေတြ မွားတာေတာ့ နည္းလြန္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေခါက္ျဖစ္ဖူးတယ္- တုိဖယ္ေျဖဖုိ႔ လုပ္တုန္းကေပါ့။ in that ဆုိတဲ့ အသုံးအႏႈန္း ရွိမွန္းမသိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဆရာမကုိ ကုိယ္သိတဲ့ အေျဖကုိ သုံးၿပီး ျငင္းတာ။ အေျပာကလည္း ေကာင္းတာဆုိေတာ့ ဆရာမလည္း လက္ခံလုိက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ တုိဖယ္ အေျဖစာအုပ္မွာ in that ဆုိေတာ့ ေအာင့္သက္သက္နဲ႔ သေဘာျပန္တူလုိက္ရျပန္တယ္။ ေနာက္ပုိင္းမွ ဖတ္ရင္း ဖတ္ရင္းနဲ႔ အဲဒီ အသုံအႏႈန္းကုိ ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ မွားတယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္တယ္။

ျငင္းခုံတဲ့ အေၾကာင္းကုိေတာ့ ေနာက္မွ ထပ္လာေျပာမယ္။ ရုံးဆင္းေတာ့မွာမုိ႔။ း)

Anonymous said...

nice post
ဥာဏ္ပညာနဲ႕ထိန္းေက်ာင္းညိွမယူပဲ ေခ်ာေမြ႕တဲ႕ဆက္ဆံမွုဆိုတာၿဖစ္လာဖို႕ ခဲယဥ္းပါလိမ္႕မယ္။